Demkes en Dijkslag zegevieren namens AVA'70

De veldloop in Neede is niet de sterkst bezette wedstrijd van het Paasweekend in deze regio, maar wel de mooiste. Eric Demkes startte samen met Hans Kuipers uit Haaksbergen als favoriet op de 15km. Demkes maakte deze rol helemaal waar door na een snelle eerste ronde al alleen op kop door te komen. De volgende ronden gingen, mede door het warme weer, iets langzamer, maar desondanks groeide zijn voorsprong. De laatste ronde ging het de Needse Berg naar boven toe wat minder, maar de overwinning kwam voor de vermoeide Demkes niet meer in gevaar. Mede door de weersomstandigheden en het gebrek aan tegenstand kwam het parcoursrecord, dat met 51.14min sinds 1993 in handen is van clubgenoot Patrick Temming, niet in gevaar. Demkes liet een eindtijd van 55.20min noteren.
Gerrit Dijkslag behaalde zijn eerste overwinning van het seizoen en kon zo voor het 25ste opeenvolgende jaar een zege op zijn palmares bijschrijven. Waren het in eerdere jaren Geert Wevers en Denis Woeltjes die namens AVA'70 de winst op de 6km pakten, nu was het Dijkslag die vanaf het startschot de leiding had. Na twee kilometer kwam Dijkslag alleen te lopen, om onbedreigd in 20.59min als eerste te finishen. Paul Waalders maakte het feest voor AVA'70 op de zonovergoten Needse Berg compleet door in de loop van de wedstrijd steeds iets op te schuiven om uiteindelijk in 22:57min fraai als derde te eindigen.