De eerste zaterdag in oktober!
Op de Hamelandbaan, de thuishaven van AVA`70 is het rond half 11 al een drukke bedoening. Overal lopen trainers en ouders met materialen te sjouwen, terwijl de kinderen van alle kanten aan komen fietsen.
De jaarlijkse clubkampioenschappen staan op het programma en de onderlinge competitie mag zich altijd verheugen in een grote belangstelling. Een gast die altijd welkom is, laat ook deze dag niet verstek gaan en zorgt deze dag voor geweldige omstandigheden: de zon.
Rond de klok van elven werd een begin gemaakt met de wedstrijd voor de pupillen en junioren. Elke deelnemer en deelneemster komt uit in 4 onderdelen, die zijn opgesplitst in twee loopnummers en 2 technische nummers, zoals verspringen, balwerpen of hoogspringen. Onder het toeziend oog van diverse ouders, werken de kinderen zich in het zweet en doen hun uiterste best om zo goed mogelijk te presteren. AVA`70 beschikt over de nodige jeugdige talenten en bleek ook zeker tijdens de clubkampioenschappen weer eens. Er werden uitstekende prestaties geleverd en het mooie is, dat de kinderen elkaar dit ook gunnen. Zo is er dan ook sprake van een sportieve en gezellige sfeer tijdens de wedstrijden.

Terwijl de wedstrijd bij de jeugd nog in volle gang was, begonnen om 13.00 uur ook de senioren met het afwerken van hun programma. Ook zij moesten, naast de loopnummers hun kunnen tonen op een tweetal technische nummers. De Heren moesten hierbij kogelstoten en speerwerpen, terwijl de Dames naast het kogelstoten ook moesten verspringen. De strijd was hevig en de zon deed zijn uiterste best het iedereen naar de zin te maken.

Natuurlijk zijn er geen kampioenschappen zonder winnaars en winnaressen, al gold zaterdag de Olympische gedachte: meedoen is belangrijker dan winnen. Nadat de jury de prestaties had beoordeeld en de punten waren geteld, was het tijd voor de huldiging. De AVA`70-clubkampioenen op een rijtje:

Mini`s:                    jongens: Bram Berkelder
                              meisjes : Noa Luimes
Pupillen C:             jongens: Lenn Postumus
                              meisjes: Janneke Gelderblom
Pupillen B:             jongens: Diederik Lensink
                              meisjes: Esther Boekelder
Pupillen A:             jongens: Jur Ebbers
                              meisjes: Linde Klein Nibbelink

Junioren MD:  Romy van Rijs
Junioren JD :  Ruben Boekelder
Junioren A   :  Roel Schreurs
Junioren B   :  Mark te Brake
Junioren C   :  Gertjan Bentert

Senioren Dames: Katja Demkes
Senioren Heren :  Björn Demkes

Daarnaast was er voor alle deelnemers en deelneemsters een mooie medaille als herinnering aan de clubkampioenschappen 2011, die de boeken in zal gaan als een sportieve strijd met schitterende prestaties onder geweldige weersomstandigheden!

Klik op onderstaande foto's om een indruk te krijgen van deze sportieve en gezellige dag

Foto's Marco van Rijs             Foto's geertwevers.blogspot.com            Uitslagen