Ava Junioren lopen sterk in Apeldoorn

Afgelopen vrijdag liep Mark te Brake een wedstrijd (3000 mtr) in Apeldoorn. Onze clubgenoot, die tevens lid is van Running Team Achterhoek (RTA), wilde zich revancheren voor zijn vorige optreden in Utrecht, toen hij de race niet goed had ingedeeld. Te Brake kwam in  Apeldoorn direct in een mooi groepje te lopen en hij kon het strakke tempo prima volhouden. De eerste kilometer kwamen de lopers door in 3,07 minuten, die gevolgd werd door een uitstekende 3,08 over de 2e kilometer. Te Brake hield aansluiting en liep een erg goede laatste ronde en finishte uiteindelijk in 9,25 minuten. Een sterk gelopen en erg vlakke race dus van Mark, die met zijn tijd slechts 1 seconde boven zijn P.R. bleef.
Te Brake was erg blij met zijn prestatie en liet zien in prima vorm te zijn. De wedstrijd vormde een mooie generale voor de Kramp Run op 10 september, waar hij uit zal komen in de Top Run. Deze wedstrijd in Varsseveld is natuurlijk een prachtige ervaring voor Mark, die zal lopen met de allerbeste atleten van het land!
Behalve Mark kwam ook zijn jongere broer Tim in actie. Hij liep een goede 800-meterwedstrijd en was zeer tevreden met zijn tijd. Ook AVA`70-lid Dani Kugathasan liep in Apeldoorn en kwam uit op de 3000 meter en liep een prima tijd van 11,26 minuten.