Foto Geert Wevers
Zondag stond de 33e editie van de Citylauf in Hamminkeln op de wedstrijdkalender. Ondanks het vroege tijdstip, stonden er even over half tien toch een dikke 300 deelnemers aan de start van de 5 kilometer. AVA`70 werd deze morgen vertegenwoordigd door een vijftal atleten, te weten, Heidi Jentink, Katja Demkes, Henk Mengers, Geert Wevers en Frank Roos. Het parcours had een lengte van 2,5 kilometer en voerde de deelnemers via een rustige buitenwijk weer terug naar de binnenstad. Het traject diende 2 keer te worden afgelegd en omdat de weersomstandigheden uitstekend waren en het parcours vlak, behoorden snelle tijden zeker tot de mogelijkheden. En die kwamen er ook, zo bleek later! Nadat het vijftal AVA-leden de wedstrijd met goed gevolg en een voldaan gevoel had gelopen, werd er zelfs nog een extra uitlooprondje aan vast geplakt om een beetje sfeer te proeven. Iets te laat arriveerden de geelhemden weer op het finishplaats, waar de prijsuitreiking intussen in volle gang was. Tot grote verbazing en hilariteit bleek dat het de AVA-atleten gelukt was, om alle vijf een podiumplek in hun leeftijdsklasse te bemachtigen. Met tassen vol hebbedingen vertrokken de AVA`70-lopers en loopsters weer naar huis!
Eindtijden:
Frank Roos,         18,38 minuten (1e plaats)
Geert Wevers,    19,14 minuten (3e plaats)
Henk Mengers,   20,09 minuten (2e plaats)
Katja Demkes,    21,20 minuten (3e plaats)
Heidi Jentink,      21,21 minuten (1e plaats)
Fotoalbum  Geert Wevers
Meer Uitslagen