GESLAAGDE OUDERAVOND AVA-PUPILLEN

Moeders die over hordes heen springen. Vaders die deelnemen aan een estafetteloop.
Het was woensdagavond allemaal te zien tijdens de ouderavond, die de jeugdcommissie had georganiseerd voor de ouders van de jongste pupillen. Eerst werden de vaders en moeders de gelegenheid geboden om een training mee te doen. Het doel was om hen te laten ervaren, welke onderdelen er getraind worden en hoe de kinderen met elkaar bezig zijn. Het ging er fanatiek aan toe tijdens de oefeningen en de kinderen vonden het prachtig, dat de ouders deelnamen aan de training. Ze deden extra goed hun best en ook de vaders en moeders wilden zich natuurlijk niet laten kennen. Toen het tegen de einde van de training ook nog begon te regenen, werd er dan ook rustig doorgelopen.
In het clubgebouw was er na afloop wat te drinken voor iedereen en volgde er nog een uitleg over de diverse zaken, betreffende de gang van zaken bij de pupillen. Hoofdtrainster en coördinator bij de jeugd, Sien Meinen, praatte de aanwezige ouders en pupillen bij.

Alle trainingen bij de pupillen zijn spelenderwijs ingericht. D.m.v. diverse spelvormen wordt er aandacht besteedt aan het hardlopen, de techniek en de coördinatie. Het doen van spelletjes sluit goed aan bij de belevingswereld van de kinderen en zijn daarom tijdens de trainingen heel belangrijk. Behalve het hardlopen komen ook bijvoorbeeld verspringen, balgooien en hoogspringen aan de beurt. Om de pupillen zoveel mogelijk actief bezig te laten zijn, wordt er gewerkt in kleinere groepjes en worden er meerdere onderdelen in spelvorm afgewerkt tijdens een training. Heel belangrijk hierbij is het feit, dat de kinderen respect hebben voor elkaar en (leren)samenwerken tijdens de oefeningen.

Om de kinderen ervaring op te laten doen, wordt er ook gezamenlijk deelgenomen aan de Stedenwedstrijden in Zevenaar (14 mei) en Ulft (10 september). Niet zozeer de prestatie staat centraal, maar vooral het meedoen aan een wedstrijd. Er komen diverse onderdelen aan bod en ieder kind zal ruimschoots de mogelijkheid krijgen om te oefenen en te presteren. Het voornaamste doel is dan ook, om samen met elkaar een dagje lekker met sport bezig te zijn.

Eén van de hoogtepunten van het seizoen is altijd weer het AVA-kamp, dat dit jaar voor 18 en 19 juni a.s. op de kalender staat. Twee dagen staat de pupillen en junioren een bomvol programma met allerlei leuke activiteiten te wachten. De jongste pupillen zullen de nacht overigens thuis doorbrengen, om een beetje bij te tanken van alle vermoeienissen. Door menig pupil wordt dan ook al reikhalzend naar dit weekend uitgekeken.

Al met al was het een leuke ouderbijeenkomst, die zeker navolging verdient en absoluut een aanrader is. AVA`70 wil de ouders graag actief betrekken bij de activiteiten die de club voor de jeugd organiseert en een dergelijke avond sluit hier dan ook erg goed bij aan!