Dijkslag presteert goed ondanks grote pijnlijke enkel

De Zandstuve Boslopen worden georganiseerd in de bosrijke omgeving tussen Den Ham en Vroomshoop en voeren de lopers over een geheel onverhard parcours. De lopen staan voor de 34e jaargang op de loopkalender. Dit seizoen is de organisatie voor de achtste keer in handen van Atletiek Vereniging Twenterand. Het is een competitie van zes wedstrijd waarvan er aan drie moet worden deelgenomen om in aanmerking voor een eindklassering te komen. AVA'70 atleet Gerrit Dijkslag nam op de eerste dag met lenteachtige temperaturen in 2011 deel aan de 9336meter. Door als laatste mee te gaan in de grote kopgroep kon Dijkslag zich in de eerste kilometers goed van voren handhaven.
Helaas sloeg na 2,5km het noodlot toe en verzwikte Dijkslag zijn enkel. Pijn verbijtend kon hij toch in het groepje blijven dat jacht maakte op de eenzame koploper.
Na een kilometer in de tweede en laatste ronde moest Dijkslag zijn twee medekompanen laten gaan en alleen te zien overleven.
Ondanks de pijnlijke enkel en de toeslaande vermoeidheid verloor Dijkslag in de tweede ronde nog geen halve minuut ten opzichte van de eerste en finishte hij in een keurige 36.02min op de vierde plaats. De echte pijn kwam pas na de wedstrijd, tijdens het uitlopen