Ava’70 atleten lopen snelle tijden op zwaar parcours
Terwijl de meeste mensen nog in diepe slaap waren, was Ava’70 alweer met een grote groep atleten vertegenwoordigd bij de eerste winterbosloop in Beek.
Op het loodzware parcours midden in het Montferland konden de atleten kiezen uit een afstand van vijf en tien kilometer. Eric Demkes werd op de langste afstand vijfde. Hij legde de tienduizend meter af in een tijd van 38:51 minuten.
Het rondje dat de lopers moeten afleggen is 2,5 kilometer lang. Halverwege het parcours ligt een lange steile klim. De tien kilometer lopers kregen deze beklimming dus vier maal voor de kiezen. Naast Eric Demkes waren er nog een aantal leden van Ava’70 die de uitdaging aan gingen. Björn Demkes deelde zijn wedstrijd erg goed in. Drie ronden lang werd hij uit de wind gehouden door een atleet voor hem. In de laatste ronde kon Demkes nog flink wat gas geven. Hij kwam over de streep na 39:20 minuten. Wim Brinkman liep net als zijn clubgenoten een prima wedstrijd. Brinkman had 42:42 minuten nodig voor zijn wedstrijd.

Op de vijf kilometer liep Erwin Wamelink naar 20:35 minuten. Hij was hiermee bijna twee minuten langzamer dan zijn snelste tijd van afgelopen jaar. Desondanks was hij redelijk tevreden over zijn wedstrijd. Tom Wevers lijkt zich elke wedstrijd weer iets te verbeteren. In Beek ging hij het duel aan met clubgenoot Wim Rensink. Halverwege de tweede ronde besliste wevers het gevecht in zijn voordeel. Hij noteerde een tijd van 21:49 minuten. Wim Rensink (21:58 min) passeerde niet veel later de finish. Katja Demkes wist haar clubgenote Heidie Jentink maar net voor te blijven. Demkes besloot een goede wedstrijd met een tijd van 22:12 minuten. Jentink (22:17 min) kwam vijf tellen later over de meet.

Op de duizend meter was er een fraaie vijfde plaats voor Janneke Gelderblom. Het piepjonge talent uit Aalten was erg tevreden met haar eindtijd van 04:15 minuten.

Uitslag Winterbosloop Beek (atleten Ava’70).
10 km: Eric Demkes (38:51 min), Björn Demkes (39:20 min), Wim Brinkman (42:42 min), Frederieke Boesveld (49:55 min), Gerrit te Lindert (50:11 min), Henk Lammers (50:43 min), Evelien Hillen (52:53 min)
5 km: Erwin Wamelink (20:35 min), Tom Wevers (21:49 min), Wim Rensink (21:58 min), Katja Demkes (22:12 min), Dirk- Jan Robbe (22:13 min), Heidie Jentink (22:17 min)