Dijkslag loopt erg goede wedstrijd in Groningen
Een groot deelnemersveld, prachtige weersomstandigheden en een mooi parcours. Dit waren alle ingrediënten voor de 24ste 4 Engelse mijl van Groningen. Ruim 17.500 atleten waaronder 6750 bedrijvenlopers gingen van start van het grootste hardloopevenement van het noorden. Gerrit Dijkslag was één van de vele deelnemers. Samen met 35 collega’s van zijn werkgever kramp werd Dijkslag in Groningen gesteund door nationaal topatleet Gert-jan Wassink. Wassink die wordt gesponsord door Kramp gaf in de voorbereiding op de 4 Engelse mijl van Groningen een hardloopclinic aan alle deelnemende medewerkers van het bedrijf. In Groningen konden alle Kramp deelnemers hun overbodige kleding kwijt bij Wassink.
Gerrit Dijkslag ging van start vanuit het vierde startvak. Tijdens de wedstrijd heeft hij ruim 1500 atleten die bij de start voor hem stonden ingehaald. “Dat inhalen gaat ten koste van je snelheid, maar geeft wel een enorme kick” , zei Dijkslag na afloop van zijn wedstrijd. Hij kwam na 6500 meter voldaan over de finish in een tijd van 22:52 minuten. Met deze tijd was Dijkslag 25 seconden sneller dan het afgelopen jaar. Dijkslag eindigde met deze mooie tijd als 25ste van alle bedrijvenlopers en als 134ste in totaal.