In 2020 viert AVA`70 haar 50-jarig jubileum en dit wordt dan ook gezien als een prachtige gelegenheid om met een groep enthousiastelingen de marathon van Rotterdam te gaan lopen. Het initiatief kwam van Geert Wevers en Theo Stronks, die beiden 25 jaar geleden ook in Rotterdam schitterden. Er kwam een stroom van aanmeldingen op gang en inmiddels staan er al 45 atleten op de deelnemerslijst, waarvan 31 sportievelingen voor de hele marathon gaan.

Wim Brinkman heeft de taak op zich genomen om een mooi trainingsprogramma op te stellen, dat opgebouwd is uit 2 blokken. De eerste voorbereidingsperiode, die bestond uit het langzaam opvoeren van de kilometeromvang, wordt afgesloten op zondag 8 december a.s. Om 09.30 uur vindt er een lange duurloop plaats met een lengte van bijna 22 kilometer. Onderweg zijn er een tweetal mogelijkheden om de route in te korten tot 12,0 of 14,5 kilometer. Naast de atleten die trainen voor Rotterdam zijn ook andere hardlopers die in voorbereiding zijn op een wedstrijd of gewoon een lange duurloop willen maken, van harte welkom.

Na afloop van de training is er de mogelijkheid, om onder het genot van een kop koffie of thee, gezellig na te praten. Daarnaast wordt er ook vooruit gekeken naar het programma in 2020, waarbij naast de verschillende duurtrainingen ook een aantal wedstrijden zijn ingepland.

Hieronder de link naar de route voor de duurloop op 8 december a.s.: