Ingrid van Zolingen wint zomeravondloop Aalten

Ingrid van Zolingen uit Aalten heeft in haar woonplaats de tien kilometer van de zomeravondloop op haar naam geschreven. Van Zolingen (46:04 min), die dit jaar al vele mooie prestaties heeft neergezet, was haar concurrentes ruim te snel af. Heidie Jentink uit Lichtenvoorde was ‘the best of the rest’. Jentink net als Van Zolingen lid van Ava’70 noteerde een tijd van 47:25 minuten. Gre Spieker uit Marienvelde was met een tijd 47:45 minuten de nummer drie. Jan-Albert Lantink uit Borne won in een tijd van 34:53 minuten de wedstrijd bij de mannen. De inmiddels 52-jarige atleet van atletiekvereniging MPM uit Hengelo vergiste zich nog bijna in een afslag maar zijn overwinning kwam niet meer in gevaar. Winterswijker Lars Duistermaat kwam knap als tweede over de finish. Hij bleef met een tijd van 36:04 minuten Ava’70 atleet Eric Demkes nog net voor. Demkes die aan een uitstekend seizoen bezig is passeerde de finishlijn na 36:22 minuten.

Op de zes kilometer was Gerben Schreurs uit Winterswijk ongenaakbaar. Vanaf de start kon geen enkele atleet het lid van AV Archeus partij bieden. Schreurs, die vorige week ook al de zomeravondloop in Winterswijk won, eiste in Aalten de overwinning op met een tijd van 19:58 minuten. Ava’70 atleet Björn Demkes werd ruim achter Schreurs tweede. Demkes kwam vermoeid over de streep na 21:49 minuten. Ex-ava’70 lid Nick Roks maakte het podium compleet. Roks volbracht zijn zes kilometer in een tijd van 22:36 minuten. Zeline de Boer was net als tijdens de Besselinkschansloop van twee weken geleden ook de sterkste in Aalten. De snelle atlete uit Vreden (Duitsland) kon met een tijd van 24:22 minuten Astrid van Velden (24:37 min) uit Hardenberg net voor blijven. Els Moorman (25:51 min) noteerde de derde tijd. Katja Demkes was met de vierde tijd het beste lid van Ava’70. Haar eindtijd was 27:57 minuten.