Pupillen presteren goed in Arnhem

Zes pupillen van Ava’70 deden in Arnhem mee aan de eerste stedenwedstrijd van het seizoen.
Deze wedstrijd werd georganiseerd door de plaatse atletiekvereniging Ciko’66. Esther Boekelder liet in haar driekamp zien dat ze een klasse beter is dan haar concurrentes. Op de 40 meter (7:59 sec) moest ze Doortje van der Mark (7:33sec) nog wel voor zich laten, maar bij het balwerpen (16:94m) en bij het verspringen (3:04m) was ze ongenaakbaar. Ruben Boekelder was bij de pupillen A het beste bij het hoogspringen. Ruben won de wedstrijd met een prachtige hoogte van 1 meter 25. Mick Wagener maakte vooral indruk op de 60 meter. Mick schoot uit het startblok, en kwam binnen in een tijd van 7:78 seconden. Voor Rick van Beek, Axel Beer en Indy Haverkamp was dit de eerste stedenwedstrijd waaraan ze mee deden. Rick was erg sterk bij het onderdeel kogelstoten. Rick stootte de drie kilo wegende kogel naar een mooie afstand van 6:51 meter. Net als Rick beschikt ook Axel over veel armkracht. Bij het balwerpen wierp Axel de bal naar een afstand van 18:13 meter. Indy was de jongste van de groep. Hij genoot met volle teugen van de wedstrijd. en liet bij het verspringen (2:86m) ook nog eens zien een goede atleet te zijn.