Twee ava’70 atleten op het podium in Haaksbergen

De 16e editie van de tien Engels mijlenloop in Haaksbergen heeft ava’70 twee podium plaatsen opgeleverd. Op de één Engelse mijl pakte Tim te Brake de overwinning. Te Brake liep in zijn race over 1600 meter een prima tijd van 06:07 minuten. Met deze tijd bleef hij Melvin Klasens(06:16min) uit Ahaus(Duitsland), en Niels Klein Poelhuis(06:33min) uit Haaksbergen ruim voor. Frank Roos ging van start op de vijf Engelse mijl(acht kilometer). Roos die de laatste tijd met sprongen vooruit gaat, verbeterde ook vandaag weer zijn persoonlijke record. Roos zette een tijd neer van 30:25 minuten, hiermee was hij ruim sneller dan zijn oude record dat hij begin maart in Winterswijk neerzette. Deze tijd leverde hem ook nog een mooie derde plaats op bij de mannen 40.

Chantal Klein Gunnewiek derde in Eerbeek

Tijdens de jaarlijkse lenteloop in Eerbeek heeft Chantal Klein Gunnewiek op de zes kilometer de tweede plaats voor zich opgeëist. De 27-jarige atlete uit Lichtenvoorde verschijnt niet vaak aan de start van wedstrijden, maar bewees met deze prestatie dat ze het hardlopen nog niet verleerd is. Klein Gunnewiek kwam over de finish in een snelle tijd van 23:46 minuten.

Op de dertien kilometer stonden voor Ava’70 Gerrit dijkslag en Dano Harmsen aan het vertrek. Dijkslag liep een keurige wedstrijd, al merkte hij in de slotfase van de race dat zijn benen erg vermoeid waren. Dit kwam voornamelijk door een snelle 1500 meter die hij afgelopen donderdag op de ava’70 baan liep. Dijkslag kwam vermoeid over de finish in een tijd van 47:56 minuten. Dijkslag werd met deze tijd knap derde Dano Harmsen begint zijn wedstrijden steeds beter in te delen. Harmsen die in het verleden nog wel eens te hard van start ging kwam in een keurig ingedeelde race als vijfde over de eindstreep. Zijn eindtijd was 49:21 minuten.

Drie atleten aan de start in Venlo

Wim Brinkman, Henk Mengers en Gerrit te Lindert stonden in Venlo aan de start van de halve marathon van Venlo. Deze wedstrijd staat door het grote aantal supporters altijd gerant voor een goede sfeer. Voor de ava’70 atleten was de eindtijd niet het belangrijkste doel van de wedstrijd. Dit omdat de mannen in voorbereiding zijn van de marathon van Enschede. Het belangrijkste voor de atleten was een ontspannen wedstrijd lopen, en dit is het drietal gelukt. Brinkman(1:30:40min) kwam als eerste van de drie over de finish, gevolgd door Mengers(1:33:58min) en Te Lindert(1:35:25min). Alle drie atleten kijken tevreden terug op hun halve marathon. De voorbereidingen op de marathon die halverwege april op het programma staat lijken voorspoedig te verlopen.