Esther Boekelder beste crosser van Nederland

Ava’70 atlete Esther Boekelder(pupillen C) is in het Overijsselse plaatsje Nijverdal Nederlands kampioene cross geworden. Het jeugdige talent van Ava’70 was over een kleine kilometer haar concurrentes te snel af. Boekelder liet deze winter al vaker zien dat ze een uitstekende crosser is, maar deze Nederlandse titel kwam toch als een verassing. Ruben Boekelder(pupillen A) liep ook een prima wedstrijd. Ruben werd in zijn categorie 26ste van Nederland. Ook Mark en Tim te Brake kwamen op zaterdag in actie op het NK. Tim moest een snelle start aan het einde van zijn wedstrijd bekopen, en was niet helemaal tevreden met zijn 33ste plaats. Mark te Brake ging net als zijn jongere broertje hard van start, maar hij kon dit wel volhouden. Mark kwam na drie en een halve kilometer compleet kapot gelopen als 11e over de eindstreep.

Op zondag kwamen twee atleten van ava’70 in actie. Arjan Weijenborg en Erwin Wamelink, beide junior A kwamen in actie op de acht kilometer. Weijenborg, die altijd wat langzaam op gang komt kwam halverwege de wedstrijd erg goed in zijn ritme. Met een dertigste plaats in een sterk deelnemersveld keek Weijenborg tevreden terug op zijn wedstrijd. Erwin Wamelink merkte al snel dat het tempo voor hem een tandje te hoog lag. Eenmaal in zijn eigen ritme gekomen kon Wamelink zijn wedstrijd toch goed uitlopen. Wamelink werd 41ste.