Giesbers verbeterd parcoursrecord tijdens 2e wedstrijd 3dNB novembercross.

Tijdens de tweede wedstrijd van de 3dNB novembercross competitie is opnieuw het parcoursrecord op de twee kilometer verbeterd. Andre Giesbers uit Isselburg (Duitsland) verbeterde zijn eigen parcoursrecord die hij vorige week neerzette met drie seconden. Het record staat nu op 06:57 minuten. Ava’70 atleet Kevin Kugathasan(07:12min) bleef lang in het spoor van Giesbers, maar moest deze in de slotronden toch laten gaan. Net als vorige week ging David Sonntag met de derde plek naar huis. Ook hij verbeterde zijn tijd van vorige week. Sonntag zijn eindtijd was 07:22 minuten. Bij de meisjes was het net als vorige week een Duitse aangelegenheid. De top vier bestond geheel uit atletes van LAZ Rhede. De overwinning ging net als vorige week naar Jasmin Nieland(07:53min). Ook dit was net als bij de jongens een verbetering van het parcoursrecord. Deze stond met 07:55 minuten op de naam van Vanessa Derksen. Derksen deed tijdens deze race ook mee, ze kwam als tweede over de streep in een tijd van 08:16min. Elena Neumann werd met 08:37 minuten derde. Beste Nederlandse werd met een tijd van 08:54 minuten Tess Valenta. Met deze tijd werd de Winterswijkse vijfde.

Ruben Boekelder werd net als vorige week winnaar op de één kilometer. Boekelder die de twee voorgaande jaren ook al het eindklassement won kwam na 03:58 minuten over de streep. Noah Dijkslag(04:20) net als Boekelder lid van Ava’70 werd tweede. De derde plek ging naar Rutger Molenkamp(04:22) uit Silvolde. Nienke Weijenberg uit Winterswijk won de duizend meter bij de meisjes. Weijenberg haar eindtijd was 04:17 minuten. Weijenberg won ook vorige week al de wedstrijd en ze lijkt op weg naar de eindoverwinning in de competitie. Al was tijdens deze wedstrijd de spanning te snijden.   De concurrentie voor Weijenberg komt uit Aalten in de persoon van Esther Boekelder. Boekelder(04:18min) kwam één seconden te kort om Weijenberg te verslaan. Kyra Keurentjes uit Wehl pakte met 04:19 minuten de derde plaats.