Vierde plaats Katja Demkes

Een week voor de Zomeravondloop in Aalten stond een wedstrijd met dezelfde naam op en rond de voormalige vuilstortplaats in Winterswijk op het programma, georganiseerd door Archeus.
Door de combinatie van warm weer en een zwaar, lees heuvelachtig, parcours is de deelname hier altijd gering, want niet iedereen wil in de vakantie vier keer de vuilnisbelt oprennen. Toch was AVA'70 weer redelijk vertegenwoordigd. Bij de dames werd Katja Demkes vierde op de 6km. Demkes volgt op dit moment de opleiding voor politie agente, en heeft door de lange dagen op school minder tijd van trainen. Nu ze voor het eerst de straat op mag wil ze het tempowerk weer oppakken. Bij de heren kwam Geert Wevers niet verder dan een twaalfde plaats. Erwin Wamelink had het op de bult zichtbaar moeilijk, terwijl ook Henrie Drenthel wel eens makkelijker een wedstrijd heeft gelopen. Zoals enkele dagen later in het Duitse Monschau. Hier stond, hoe kan het ook anders, een heuvelachtige marathon op het programma. Ondanks dat dit Drenthel zijn 13de marathon was en zijn startnummer ook al 13 was ging het na behoren en kwam Drenthel, met zijn extra vakantiekilo's, binnen in 3.56uur, zowel het eerste als tweede deel werd afgelegd in 1.58uur.

Uitslag Zomeravondloop Winterswijk 6km dames: 4 - Katja Demkes 31:13, heren: 12 - Geert Wevers 26:10, 17 - Erwin Wamelink 27:16, 21 - Wim Rensink 27:37, 24 - Henrie Drenthel 28:26, 29 - Björn Demkes 29:13, 30 - Gerrit te Lindert 29:19, 34 - Tom Wevers 30:19

foto's