Creme de la creme van Ava'70 aan de start in Wehl

Vanmorgen moesten de deelnemers aan de Herfstloop vroeg uit bed. De start van de 10km is dit jaar al 9:00 uur. Verleden jaar zou het de laatste Wim Lebbink herfstlopen zijn maar een groepje nieuwe enthousiastelingen heeft de wedstrijd omarmt en vernieuwd. De start en finish straat is vernieuwd opgezet. Muziek met een goede spreker gaf het een leuke en gezellige sfeer.
Het parcours bleef ouderwets spannend met stukken bos, zandwegen en het laatste bekend stuk door de woonwijk.

Op de 10 km stonden André Bruil met zijn vrouw Anky aan de start.

André die alle zinnen heeft gezet op een snelle tijd in de 7 Heuvelenloop liep een strakke 10km door beide 5km ronden bijna even snel te lopen, 45:24min later kwam hij moegestreden maar tevreden over de finish.  Anky kwam daar al snel achteraan (50:16min) en gaf aan dat het vanmorgen niet allemaal vanzelf ging .

Via een luchthoorn werden de 5km deelnemers weggeblazen.
Gelijk na de start ging Geert Wevers (is morgen jarig) er als een haas vandoor. Dat Geert weer hersteld is van een blessure blijkt wel aan zijn eindtijd (20:23) inclusief een flinke uitglijder in het donkere bos van Wehl.  Roel Somsen, Theo Stronks, en Marco van Rijs liepen de eerste 2 km samen op, toen vond Roel het prima en gaf er gas bij (24:21). Marco (24:55) kon nog even aansluiten maar bekocht dit bij het ingaan van de 4e km. Theo( 24:38) stoomde als een locomotief voorbij en finish de voor hem. Annie Buesink slaat geen editie over van deze loop, voorhaar is Wehl een traditie waar je gewoon moet lopen. Annie kwam na 30:14min tevreden over de finish.

Geert Wevers Weblog fotoalbum