Fietsen, hardlopen en zwemmen.

Deze takken van sport werden dit weekend beoefend door div AVA.70 atleten.

Zo werd er in Groenlo de 1e vrije slag door Groenlo georganiseerd door o.a.  Denise v.d. Donk en Angelique Vrijdag. Gelijk was het een groot succes waar ze rekening hielden met 50 zwemmers waren dit er al gelijk 200! Geweldig om zo te starten met een nieuw evenement. De wedstrijd ging door de nieuw gerenoveerde grachten van het vesting en garnizoen ’s stadje. Een paar Ava zwemmers Nienke Hoitink en Nico Rouwhorst zag ik even snel in uitslagen staan.

Gefietst werd er ook en wel in Varsseveld waar over een paar maanden de Kramprun van start gaat was het nu de Ronde van Varsseveld. Gerben Deunk de alles kunner van Ava had zich voor het eerst  van zijn leven ingeschreven voor zo’n wieler wedstrijd. Gerben voelde zich gelijk als een vis in het water en fietste als een heuse Joop Zoetmelk voor in het peloton mee. Door een val partij vlak voor hem moest hij een gat laten vallen. Maar Gerben zou Gerben niet zijn om alles op alles te zetten om voorin te eindigen. De finish foto zijn ze nu nog aan het bestuderen om de juiste uitslag te kunnen presenteren.

Hardrennen was er ook nog bij. Bjorn Weier en Pascal Veldboom liepen in Haldern Duitsland de Volkslauf "Rund um's Reeser Meer” Bjorn (22:22) haasde Pascal naar een nieuw PR (22:17) op de 5km. Pascal werd daarmee 4e in zijn klasse en was daar erg blij mee.

Junioren Atletiek: Tijdens de N
ederlandsekampioenschappen junioren in Breda waren twee AVA atleten, Eva Bruil werd bij junioren meisjes B 6e op de 3000 meter in 10,48 minuten en Gerjan Bentert met speerwerpen bij junioren A  het negende et 46,45 meter.

Buitencategorie.... Noemenswaardig is misschien wel de prestaties van oud AVA'70 lid Heini Rave. Hij liep in Engeland een 110km. Trail over de hoogvlaktes. Heini wist deze afstand binnen de 21 uur te volbrengen. Een bijzondere prestatie!