Eva Bruil schittert opnieuw in Amsterdam

Eva Bruil is voor het tweede achtereenvolgende jaar Nederlands scholiere kampioen op de veldloop gewonnen. In Amsterdam bleef zij tijdens de ‘Olympic Moves’ haar concurrentes ruimschoots voor. Vorige jaar was het supertalent uit de stal van Ava’70 ook al de beste in Amsterdam. Eva is bezig aan een fantastisch seizoen. Onlangs liep ze op de atletiekbaan van Wageningen haar persoonlijke record op de 1500 meter aan flarden en eerder dit seizoen was ze al de beste tijdens de Engbergenloop, de Track & Field-Cross en de Koningsloop. Linde Klein Nibbelink was niet in staat om voor de prijzen mee te strijden. Ze ondervond veel hinder van de hitte. Vera Saalmink liep daarentegen een ijzersterke wedstrijd en handhaafde zich in de middenmoot.

Tim Mengerink bleef bij de ‘bovenbouwers’ al zijn oudere clubgenoten voor. De 14-jarige atleet werd in het sterke deelnemersveld knap zevende. Kylian Klein Hesselink deed in Amsterdam nog niet mee in de  prijzen, maar hij maakte na een halfjaar wel weer zijn rentree in het wedstrijdcircuit.

Twee maal zilver voor Mees Prinsen
Slechts twintig centimeter kwam hij te kort voor het goud bij het speerwerpen, maar met een geweldige afstand van 41.02 meter mag hij meer dan tevreden zijn. Met deze gigantische afstand staat Mees Prinsen op de zesde plaats op de nationale ranglijst.  C-junior Mees is tijdens het Open Oost Nederlandse kampioenschap in Almelo, in de vorm van zijn leven.  Het blijft niet bij die ene zilveren plak. Bij het kogelstoten is er eveneens maar één concurrent beter. Hij stoot de 4-kilo kogel naar 11.23 meter.

Gertjan Bentert op podium in Gemert.
Tienkamper Gertjan Bentert heeft bij de Open Brabantse meerkampkampioenschappen, de bronzen medaille gewonnen. Hij haalt hiermee zijn gram op vorige jaar. Toen moest hij zijn medaillekansen laten varen na drie ongeldige pogingen bij het discuswerpen.

Dit jaar liep het wel goed af. Bij het verspringen (5.49m) bleef hij ver achter zijn niveau, maar na een geweldige speerworp (50.54 meter) kreeg hij de medailles weer in zicht. Hij moest op de 1500m (5.25 min) alles uit de kast halen om de nummer vier voor te blijven en dit lukte. Na tien onderdelen kwam  hij uit op een puntentotaal van 5213 punten.

Uitslag: http://www.atletiek.nu/wedstrijd/uitslagen/202/3541/

Competitieploegen sluiten het seizoen goed af
Na drie wedstrijden zit het seizoen erop voor de seniorenteams van Ava’70. In Ede werd het seizoen afgesloten. De damesploeg bestond, na veel afmeldingen, uit maar vier atletes. Leonie Rijks, Paula Verwaaijen, Suzan Waalders en Chantal Posthumus hielden de geel-blauwe eer hoog. Leonie Rijks liep met haar gloednieuwe spikes een dik persoonlijk record op de 400 meter (1.21 sec). Paula Verwaaijen knalde naar 6.35 minuten op de 1500 meter. Paula, die dit jaar debuteerde in de competitieploeg, laat hiermee zien over veel loopvermogen te beschikken. Chantal Posthumus duwde met veel kracht haar kogel richting de zeven meter. Een prachtig persoonlijk record. De meest ervaren atlete van dit gezelschap, Suzan Waalders, was sneller dan ooit op de 200 meter. Haar persoonlijke besttijd staat nu op 32.72 seconden. De vrouwen nemen na drie wedstrijden de 61e positie in. Hiermee houden ze landelijk tien ploegen achter zich. Een prima prestatie.

De mannenploeg moest ook een aantal ‘belangrijke krachten’ missen. Desalniettemin werd er prima gepresteerd. Roel Schreurs was wederom zeer snel op de 400 meter (54.57 min). Al was hij zelf minder tevreden over zijn race. Mart Slotboom (1.03.82 min) loopt op dezelfde afstand zijn beste seizoenstijd. Tim te Brake is in ongelooflijke bloedvorm. Nog geen 24 uur na zijn geweldige prestatie bij de GTM-loop, vliegt hij naar een persoonlijk record op de 800 meter (2.08.59 min) Luuk te Brake maakt ook indruk op deze loodzware 800 meter. In een uitstekend opgebouwde race komt Luuk tot 2.22.42 min. Bart Wesselink is bezig aan een sterke serie wedstrijden op de 200 meter. Hij verbrak dit seizoen al meermaals zijn persoonlijke record. In Ede loopt hij 25.00 seconden. Hij komt twee tienden te kort voor een nieuwe verbetering. Sander Wikkerink dook dit kalenderjaar nog niet onder de 30 seconden op de 200 meter. Dit keer lukt hem dit wel. De klok stopt na 29.58 seconden. André Balke (21.52 min) maakt indruk op de 5.000 meter. Hij heeft het zichtbaar zwaar maar weet wel ruim onder de 22 minuten te blijven. Erwin Wamelink (11.05m) levert bij het hink-stap-springen zijn beste seizoenprestatie. De heren eindigen dit jaar op plek 48 van de 81 teams.

Dan zijn er nog meer verslagen van oa de de Xtrails in Vaals en de 1e Jubileumloop in Beek klik op de plaatjes voor het verslag van die wedstrijden.