Geachte redacties,

Na 7,5 jaar stukjes schrijven is onderstaande waarschijnlijk mijn laatste bijdrage, of er moet morgen nog een nieuwtje binnenkomen, want per 1 september heb ik het toetsenbord overgedragen aan Erwin Wamelink.

Begin 2002 mijn eerste verslag geschreven over een wedstrijd in Bathmen, toen alleen nog voor Aalten Vooruit, later ook de kabelkrant van informatie voorzien.
Later gevolgd door de eigen website van AVA'70 en de website van Streekgids.nl
Iedereen bedankt voor het plaatsten van deze berichten, hopelijk is de samenwerking met Erwin net zo'n succes!
Erwin veel plezier met je nieuwe taak binnen AVA'70!

Mvg Gerrit

Rob Berkelder scherpt eigen record aan

Net als vorig jaar pakten alle deelnemende AVA'70 leden op de 5km in het Duitse Hamminkeln een prijs mee naar Nederland.
Te midden van een kleine 400 atleten stonden namens AVA'70 Katja en Björn Demkes en Geert Wevers aan de start.
Björn Demkes herstelde na een mindere wedstrijd in Groenlo de juiste verhouding met Geert Wevers weer, door laatstgenoemde voor te blijven.
Met een tijd van 18:32min werd Demkes uitstekend achtste met vlak daarachter Wevers op een tiende plaats in 18:41min. Demkes werd hiermee tweede in de M30 klasse, terwijl Wevers zelfs eerste werd bij de M45. Bij de dames is Katja Demkes weer op de weg terug getuige haar mooie eindtijd van 21:10min, goed voor een derde plaats bij de dames en winst bij de W35!

Op de 10km twee AVA'70 leden aan het vertrek tussen bijna 500 medelopers voor vier ronden van 2,5km. Rob Berkelder had alleen wat moeite in de derde ronde waardoor een tijd van onder de 40min er net niet inzat, maar zijn 40:26min betekende wel een persoonlijk record! Berkelder werd hiermee 52ste. Het laatste half jaar is Berkelder regelmatiger gaan trainen en gelukkig komt dat er nu ook in de wedstrijden uit. Henk Mengers eindigde op de 87ste plaats in 42:18min. Hier gingen zowel de derde als de vierde ronde iets minder omdat Mengers na zijn voorjaarsmarathon net weer begonnen is met de intensieve trainingen en daardoor nog de nodige kracht mist.

In het Groningse Boertange namen Petra Domhof en Jet Klomp deel aan de 50km lange Monniktocht! Ondanks een enorme onweersklap en wat regen en nog meer wind was het een gemoedelijke en perfect georganiseerde tocht. Domhof en Klomp liepen de gehele 50km gezamenlijk op en kwamen binnen in de fraaie eindtijd van 4:32:58uur.