De beroemde Franse Alp Alp d'Huez was op 15 augustus nu eens niet het domein van de wielrenners maar van hardlopers. Nadat in eerdere jaren enkele volwassen atleten van AVA'70 met succes, oa een eerste plaats voor Lia Assink, aan deze wedstrijd hadden deelgenomen, was het nu de beurt aan de jeugd. Mark te Brake wist hier een prachtige tweede plaats te behalen op de 2,1km, achter een lokale favoriet en voor een Belg, zodat het met drie nationaliteiten een internatonaal podium werd. Tim te Brake eindigde in dezelfde wedstrijd, met uiteraard vele stijgende meters, keurig in de middenmoot.
Een week later moest Mark te Brake alweer aan de bak in het Olympisch Stadion in Amsterdam tijdens de Spelen voor de C-junioren. In een tijd van 4:57,30min werd te Brake op 1500m tussen de beste C-junioren van Nederland 29ste.

In een warm en winderig Losser liep Gerrit Dijkslag een 5km. Dankzij een zwakke vierde kilometer werd de streeftijd van 17:30min net niet gehaald, in 17:37min werd Dijkslag vijfde, met deze prestatie was de winnaar van deze loop in 1993 en 1996 wel de snelste 40plusser.