Pupillen AVA’70 goed op dreef in Gendringen

De laatste stedenwedstrijd van het seizoen vond plaats bij atletiekvereniging Atletico 73 uit Gendringen.
Onder zeer warme weersomstandigheden legden negen pupillen van AVA”70 hun programma af.
Bij de meisjes pupillen C was Esther Boekelder niet te kloppen bij het balwerpen. Met een afstand van 16 meter 95 bleef Esther haar concurrentie ver voor. Maar het succes van Esther was daarmee nog niet compleet, want eerder deze dag won ze ook al het hoogspringen met een hoogte van 95 centimeter. Bij de jongens pupillen A 1e jaars was er een mooie 4e plek voor Ruben Boekelder op de 60m sprint, hij bleef clubgenootje Mick Wagener hiermee net voor, Mick werd 6e. Mick verbaasde later op de dag vriend en vijand bij het verspringen. Mick kwam tot een fantastische afstand van 3 meter 80, en werd hiermee knap 3e. Ruben deed ook goed mee bij het verspringen hij werd 6e. Ook de jongens pupillen A 2e jaars hadden een goede dag. Alle vier deelnemers van AVA’70 verbeterde hun persoonlijke record bij het verspringen. Zo sprong Bart Elburg voor het eerst in zijn leven over de 3 meter, hij was hier erg blij mee.

Een smetje op deze leuke dag waren de weersomstandigheden. Halverwege het programma werd wegens onweer het programma stil gelegd. Een half uur later werd bestloten de wedstrijd definitief af te blazen. Dit betekend dat iedereen maar de helft van het programma heeft kunnen afleggen, iedereen was duidelijk teleurgesteld maar had begrip voor de beslissing van de organisatie. Ondanks deze tegenvaller kijken alle negen pupillen terug op een geslaagde dag.