Gerrit Heersink sneller dan ooit tevoren

Onder gunstige omstandigheden werd voor de 25e maal de Bedriegertjesloop in Velp georganiseerd. In totaal stonden er op beide afstanden van 6 en 11km 800 atleten aan de start, waaronder zeven AVA'70 atleten. Nabij de Posbank stonden op de 6km Geert Wevers en Henk Mengers aan de start, hoewel het voor beiden de tweede wedstrijd in vier dagen was, leden hun prestaties er niet onder. Wevers liep een goede wedstrijd die beloond werd met een tiende plaats in een tijd van 24:16. Mengers, uitgerust van het haaswerk tijdens de Gerard Tebroke Memorial, was content met een tijd van 25:55. Wim Brinkman bereidde zich via de 11km voor op de halve marathon van Zwolle, de klok stond stil na 45:30. Theo Stronks doet een ieder, inclusief zich zelf, verbazen door steeds beter te gaan lopen dit jaar. Het diepe dal is verlaten gezien de 50:58. Dankzij een paar snelle afdalingen kon Henk Lammers Theo Stronks lang voorblijven, maar uiteindelijk finishte lammers in 52.25.
Judith Boomkamp was met haar elfde plaats en tijd van 56:33 dik tevreden. Marieke Prinsen had het de laatste km zwaar maar wist uiteindelijk toch onder het uur te finishen, 59:19.

Na een blessure, opgelopen tijdens de Engbergencross in februari, liep Ton Roks zijn eerste wedstrijd in het Duitse Raesfeld. Dat Roks zijn vorm niet erg geleden heeft onder de spierscheuring in de kuit bleek uit het feit dat er bij zijn terugkeer meteen een overwinning te vieren viel bij de 65+. Eerste in 22:38 op de 5km!

Ook in Duitsland was de Schöppinger Volkslauf met Gerrit Heersink aan het vertrek. Na een snelle start kon Heersink het tempo goed vasthouden en zelfs een derde plaats bemachtigen. Dit was tevens de snelste tijd bij de M45, nog belangrijker was die tijd zelf 18:47, een glansrijk persoonlijk record en voor het eerst onder de 19:00!