Na een koude nacht trok in de ochtend een gele colonne vanuit Aalten richting Eibergen. Een ad-hoc ingelaste Engelse mijl stond op het programma. Onze vrienden van de Eibergse atletiek vereniging hadden ons uitgenodigd om mee te lopen met deze benefiet-loop voor Serious Request.

En aangezien we ook een bijdrage leveren aan onze eigen Aaltense Serious Request loop van 22 december konden we dit verzoek niet weigeren.

Een geel elitekorps was mooi op tijd om de chips in ontvangst te nemen. Onze 2 super-trainers Erwin Wamelink en Sander Wikkerink werden op de 3 mijl aangemoedigd door de jeugd en hun vaders en moeders. AVA’70 viel meteen in de prijzen. De geel-blonde Erwin werd 2e en troefde daarmee de rode rakkers van Eibergen af. En zo stond Erwin al snel op het podium om een paar prachtige hardloop-handschoenen in ontvangst te nemen. Het was net of de organisatie wist dat AVA de prijs kwam ophalen, want de handschoenen waren fel-geel. (Op oudejaarsdag, zijn deze handschoenen te winnen tijdens de foute-bingo in het AVA clubgebouw ;).

Ook Sander liep een prachtige race. Menig pupil schreeuwde hem de finish over. We waren de trainers al een beetje tegemoet gelopen met z’n allen, want stil blijven staan was geen optie met die ijzige kou.

Om 12.00 uur, kleumend van de kou stonden onze eigen rakkers aan de startstreep. Ze wisten wat de opdracht was. Als een streep de nieuw aangelegde weg inwijden. 1 mijl. Een prachtig winters tafereel was de achtergrond en daar in de verte kwamen de eerste gele shirts al opdoemen. Als een geoliede machine liep de AVA jeugd hun concurrenten voorbij. Met de Boekelder cross nog in de benen kwam de kracht los. Linde Klein Nibbelink, pupil van het AVA Track and Field team, liep zeer constant. De eerste 800 meter mooi in de flank van haar mannelijke concurrenten. Voorbij het keerpunt heeft ze eigen initiatief genomen en kwam de powerlady uit Bredevoort los. Ze finishte met een mooie tijd als eerste dame. Ze werd gefeliciteerd door de organisatie voor haar prestatie en een warme muts, een sjaal en een zak snoep was de beloning. (We hebben het sterke vermoeden dat de zak snoep al op is voordat de foute bingo begint).

Al snel kwamen de andere geelhemden ook binnen. Hieronder de ranking (vanuit 82 deelnemers):

1 Mijl

Loes Demkes

9.06 min

27e dame

Er was een goede sfeer en na het inleveren van de rugnummers zat de AVA jeugd aan de chocomel met een flinke toef slagroom. Met een voldaan gevoel gingen we huiswaarts. We hebben ons toch ingezet voor andere kinderen in de wereld die het niet zo goed hebben als wij. En daar mag je ook wel eens bij stilstaan euhmm heel hard voor lopen!

Klik op onderstaande album voor meer foto's.

Serious request Eibergen 2012