Het zat er al wel een beetje aan te komen, maar uiteindelijk gebeurde het toch sneller dan verwacht. Op maandag 21 mei begroette AVA`70 haar 400e lid van de vereniging en deze mijlpaal liet de club uiteraard niet ongemerkt voorbij gaan.

Dat het jubileumlid afkomstig zou zijn uit de groep “hardlopen voor beginners” was bijna wel zeker. Immers, zij werkten maandag hun voorlaatste training af en het moment was aangebroken, om te informeren, wie zich aan wilde melden om lid te worden van AVA`70. De belangstelling hiervoor was bijzonder groot, want van de 46 cursisten bleken er 32 een aanmeldingsformulier te hebben ingevuld.
Besloten werd dan ook, om het 400e lid uit deze inschrijvingen te kiezen. Het was één van de actieve veteranen, Leo Temming, die Monique de Jong uitlootte en haar “bombardeerde” tot lidnummer 400. De loopster uit Borculo reageerde dolblij en verrast op haar uitverkiezing en ze kreeg een luid applaus van haar trainingsgenoten. Uit handen van voorzitter Jan Rademaker ontving Monique een waardebon van sportshop Navis en een fraaie mand met lavendel van hoofdsponsor Intratuin Bredevoort. Nog enigszins beduusd van alle commotie gaf Monique naderhand aan, dat ze `s morgens al een prettig voorgevoel had, dat dit haar best wel eens zou kunnen overkomen. Ze heeft het enorm naar haar zin gehad tijdens de cursus “lopen voor beginners” en ze was zeker van plan om er mee door te gaan. Monique erkende eigenlijk een stok achter de deur nodig te hebben, om serieus met het hardlopen bezig te zijn en door de training bij AVA`70 heeft ze dit nu. Het is haar bedoeling om in de toekomst ook eens deel te nemen aan een wedstrijdje in de buurt, maar de Gerard Tebroke Memorialloop op 2 juni a.s. komt nog iets te vroeg. Wel zal ze als supporter aanwezig zijn en ze heeft al een plekje gereserveerd in café Leuven, waar de lopers en loopsters doorheen zullen komen.

Uiteraard is het bestuur van AVA`70 erg blij met het bereiken van de mijlpaal van 400 leden. Het ledental kent al een aantal jaren een sterke toename, want nog geen 4 jaar geleden begroette de club het 300e lid. Met name de clinics voor de beginnende lopers en loopsters zorgt voor veel aanwas. Dit is zeker de verdienste van de trainers Henk Mengers en Johan Assink, die op enthousiaste wijze hun jarenlange loopervaring over proberen te brengen op de groep beginners. Ze raken zodoende besmet met het loopvirus en meldden zich aan bij de club.

AVA`70 hoopt op korte termijn met de plannen voor de vernieuwing van de accommodatie te kunnen starten. Zo komt er een nieuwe 300-meter baan, wordt er een nieuw clubgebouw gerealiseerd, worden er voldoende parkeerplaatsen aangelegd en zal de verkeersveiligheid worden aangepakt.
Deze fonkelnieuwe atletiekaccommodatie zal een volgende mijlpaal zijn voor AVA`70 en wordt er wederom een flinke (hardloop)stap vooruit gezet!