Zaterdag wordt de jaarlijkse Track and Field Run georganiseerd.

Zaterdag zijn alle trainingen komen te vervallen! Doe mee en schrijf u zelf in..

Mark te Brake

Aanstaande vrijdag gaat de core/kracht groep in de sporthal aan de slingelaan niet door! Deze avond vind er in het clubhuis van AVA '70 het sportcafé plaats. Tevens kun je de volgende dag de opgebouwde kracht in de afgelopen weken showen tijdens de 2 of 5km wedstrijd! Op naar nieuwe persoonlijk records!

 

          
De T&F-Run, het SportCafé en de pannenkoekenactie! Het Track & Field Team laat geen kans onbenut om de komende weken de aandacht te trekken. Er wordt keihard gewerkt met als hoofddoel: zoveel mogelijk geld binnenhalen voor het jaarlijkse trainingskamp. In deze eerste nieuwsflits worden alle activiteiten kort toegelicht!

Pannenkoekenactie!

Molen Prins van Oranje uit Bredevoort heeft 500 kilo meel beschikbaar gesteld aan het T&F-team. De eerste honderd kilo is inmiddels via de voorverkoop verkocht. Aankomende zaterdag, 4 maart, is het verkoopdag. Van 10:00 uur tot 16:00 uur staan de verkopers met de overheerlijke meel in Karwei Aalten. 1 Kilo = €2, 3 kilo = €5! Een koopje voor dit product van hoogwaardige kwaliteit. Via de Ava-Facebook of via de lijsten in het clubcafé is het mogelijk om meel in de voorverkoop te bestellen. De meel is in de diepvries zeker een jaar houdbaar.

SportCafé! –Pubquiz & Veiling (Vrijdagavond 10 maart)
De eerste teams hebben zich inmiddels aangemeld voor de pubquiz! Ga jij ook met een team de strijd aan? Deelname is mogelijk in 2,3, 4 of 5-tallen. Heb jij geen team en wil je toch meedoen? Meld je dan aan voor een ‘Blind Date’. Wij zorgen er dan voor dat jij in een team wordt ingedeeld.

Daarnaast gooien enkele T&F-leden zich in de verkoop. Op deze ludieke veiling prijzen zij zichzelf aan. De één biedt zich aan als masseur, de ander komt je tuin aanharken en weer een ander schrijft een persoonlijk T&F-lied voor de hoogste bieder! Neem een goed gevulde portemonnee mee! Gezelligheid is het enige ingrediënt voor het T&F-SportCafé. Kosten per persoon €5 (Inclusief koffie/thee)

--Let op: Het SportCafé is verboden voor Chagrijnen, pessimisten en zwartkijkers!--

T&F-Run!
Dit is het hoogtepunt van het voorjaar: de T&F-Run! Verfrissend, anders, jong, hip, snel, spectaculair, gezellig, kort maar krachtig……..
Dirk Vreman als speaker, Joppe Roos als DJ, Nathan Posthumus als fotograaf, Hermien Rossel als pannenkoekenbakker, Rolien & Ingrid als broodjes-smeerders, Dirk ter Maat als Chef-Verkeersregelaar, Marco van Rijs als ‘mister-uurwerk’ en Jan en Jan in de finishstraat!

Schrijf je in VOOR 4 maart en je krijgt een startnummer met naam erop!

Voordelen!
- Shirt voor vrijwilligers (Dankzij Vaags Molenwerken en Reflex Promotions)
- Medaille voor alle jeugdlopers
- Pannenkoekje voor alle deelnemers (bij vertoon van startnummer)
- Lekkernij voor alle estafettelopers!
- Het leukste parcours van Oost-Nederland
- Opzwepende muziek van DJ Joppe zodat de adrenaline door je lijf giert!
- Cabaret en commentaar ineen: door Dirk Vreman
- Beste catering van West-Europa
- Snel programma (Binnen 2 uur is het gepiept!)
- Naam op startnummer (Mits ingeschreven VOOR 4 maart)
- Tijdregistratie met chip (Dus voor iedereen een mooie netto tijd)
- Spectaculaire estafette voor jong en oud!
- 2 kilometer voor senioren (Waar zie je dat nou???)
- Geweldige prijzen voor nummers 1,2,3 op iedere afstand: Dagje touren in een cabrio, gratis loopschoenen et cetera….

Meld je aan voor één van onze prachtige onderdelen:
Rinke ter Haar Architectuur                                       1KM Kids Run                   (€3)
Rinke ter Haar Architectuur                                       2KM Kids Run                   (€3)
Fiat Winkelhorst SprintCross                                     2KM                                 (€5)
LEX Laufexperte Björn Weier                                    5KM                                  (€5)
Jansen Eupe Schilderwerken Cross-Estafette            4x500 meter                      (€10 per team)

 

Machtige pitchers melden zich al aan voor de Pitchwedstrijd

 

Via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. is het mogelijk je op te geven voor jouw pitch tijdens de ledenvergadering van AVA’70.

Aanstaande donderdag (na de pauze en na het praatje van Mark (fysio) is het zover. De officiële Jan te Brake klok tikt 1 minuut af. Tijdens deze 60 seconden ga je helemaal los over jouw thema. Het mag serieus, het mag grappig, hilarisch en zelfs sentimenteel zijn. Als het jouw passie maar heeft. Enigszins raakvlakken met de atletiek en/of de club zou helemaal te gek zijn en kan je net die extra stemmen opleveren voor het kampioenschap AVA’70-pitcher of the year.

André, Teun, Erwin, Rolien, Jan, Dick, Frank en Dirk hebben zich al officieel gekandideerd. Doe je ook mee?  Geef je op via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

 

 


Aalten, maart 2016  

Aan alle leden van AVA’70 en de ouders van de jeugdleden. 
Uitnodiging ledenvergadering  
Hierbij nodigen wij u uit voor de algemene ledenvergadering, die gehouden wordt op donderdag  24 maart 2016 om 20.30 uur in het clubgebouw van AVA’70, Bredevoortsestraatweg 110-a te Aalten. 
 
Agenda 
1. Opening
2. Mededelingen
3. Verslag ledenvergadering 26 maart 2015 (website AVA’70)
4. Jaarverslagen 2015 (website AVA’70)
5. Financieel jaarverslag en begroting. Verslag ter inzage voorafgaande aan de vergadering.
6. Verslag kascontrole commissie 
  • benoeming kascontrole commissie
7. Contributie 2016
8. Bestuursverkiezing:  
  • Frank Roos aftredend per 1 april 2016 en niet herkiesbaar.
  •  Sander Wikkerink aftredend per 1 april 2016 en herkiesbaar voor 2  jaar. Tegenkandidaten kunnen tot 15 minuten voor de vergadering worden opgegeven.
  •  Linda Scholten toetredend per 1 april 2016. Linda zal de taak van penningmeester overnemen van Evelien Hillen. Evelien zal verder haar termijn tot 1 april 2017 voortzetten als lid van bestuur. Tegenkandidaten kunnen tot 15 minuten voor de vergadering worden opgegeven.  
    Zittende bestuursleden:
    Dave Posthumus  voorzitter: 2013 - 2017  
    Evelien Hillen  penningmeester:  2009 - 2017
    Anky Bruil  secretaris:  2013 - 2017
    Hans Prinsen   bestuurslid:    2013 - 2017  
    Patrick Ikink  bestuurslid:    2014 - 2018  

9.  Presentatie leden enquête  
10. Jubilarissen 11. Rondvraag
12. Sluiting  
 
Pauze  
 
1. Presentatie Mark te Brake:  "Atletiek en blessurepreventie"  
2. The Pitch Competition  

 Jaarverslag 2015       Notulen 2015
 
Tot ziens op deze vergadering. 

 Namens het Track & Field Team: Bedankt!

De Track & Field Run is in 2015 in het leven geroepen door het T&F-team van Ava’70. Het team heeft met de wedstrijd twee hoofddoelen. Doel 1: Een verfrissende en flitsende hardloopwedstrijd neerzetten Doel 2: Geld genereren voor het jaarlijkse trainingskamp. Het is onmogelijk om de Track & Field Run te laten plaatsvinden zonder de steun van fantastische sponsoren en een grote groep enthousiaste vrijwilligers. Hieronder worden alle sponsoren aan u voorgesteld. Het T&F-team wil iedereen die zijn steentje bijdraagt aan de wedstrijd hartelijk danken. Jullie zijn geweldig!

 Reflex Promotions


Met nog een paar dagen te gaan breekt de voorinschrijving alle records, vanavond waren er al 191 deelnemers ingeschreven, 
en hebben zich al 10 Estafette teams ingeschreven.
Een
geëmotioneerde Erwin Wamelink had er zelfs even geen woorden voor.
Schrijft u zich ook nog voorin, 
U helpt de organisatie er enorm mee en u betaald tenslotte pas bij het afhalen van het startnummer.
wij wensen u veel sportplezier!     

Vrijdagavond kunt u ook nog deelnemen aan de Clinic en sportcafe avond met div gast sprekers uit binnen en buitenland. een echte "Must be There avondje..."  Meer info hier






  • Zaterdag 18 april wordt het een drukte van belang op de AVA’70 basis.  We trappen de dag af met een regionale pupillenwedstrijd. Atletiek van het hoogste niveau!   (We zoeken nog helpers bij de opbouw, de catering, afbouw, jury en groepsbegeleiding. Wil je meehelpen, geef je ff op via Sien Meinen:  Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. 
  • Voor alle helpers van de jeugdwedstrijd organiseren we na afloop een gezellige gratis bbq. Iedereen is hartelijk welkom aan te schuiven na het afbouwen. 

 

NINA-run 2015 op 12 april!

De vierde NINA-run zal plaats vinden op zondag 12 april. Wederom zal de start en finish nabij de OBS Stegeman zijn aan de Pronsweg in Winterswijk.

De NINA-run 2015 kent de volgende afstanden:

  • 1 kilometer kidsrun
  • 2 kilometer kidsrun
  • 5 kilometer hardlopen
  • 5 kilometer wandelen

Wij hopen dat er net als in de vorige edities heel veel mensen meelopen. Vaders en moeders die al jarenlang wat meer aan beweging willen doen, kinderen die meelopen voor het goede doel, ouders die het leuk vinden met het gezin mee te lopen, sportteams die met hun team willen meedoen of mensen die Nina persoonlijk hebben gekend. Het maakt niet uit, iedereen is van harte welkom!

Doe eens gek en loop mee met je team of je collega’s!!
Het is natuurlijk hartstikke leuk wanneer je met je watdanook-team op een ludieke manier meeloopt tijdens de NINA-run. Elk jaar zijn er meer (sport)teams van die samen lopen. Vorig jaar liepen er van verschillende bedrijven werknemers samen de NINA-run. Wat een gezelligheid en saamhorigheid gaf dit! Allemaal voor het goede doel: helpen met het opstarten van onderzoeken naar hersenstamtumoren bij kinderen.
Een leuke middag en een bijdrage leveren aan een fantastisch doel! Wat wil je nog meer.

Dagindeling 12 april: op het schoolplein van OBS Stegeman, Pronsweg Winterswijk

  • 12.30 uur     tot 5 minuten voor start desbetreffende run:
    Ophalen loopnummers / betalen inschrijfgeld en mogelijkheid inleveren sponsorformulieren
  • 13.15 uur     Opening NINA-run  
  • 13.30 uur     start 1 km kidsrun
  • 13.50 uur     start 2 km kidsrun
  • 14.20 uur     start 5 km wandelen 
  • 14.40 uur     Start 5 km run

Kosten
Deelname kost € 3,50 euro voor kinderen en jongeren tot 16 jaar en € 5,– voor volwassenen.
Kinderen en jongeren tot 16 jaar krijgen een herinnering aan deze NINA-run!

Sponsoring
Je kunt je als deelnemer laten sponsoren voor een vast bedrag. Bijvoorbeeld door je ouders, vrienden, buren of door een bedrijf. Je kunt hier het sponsorformulier downloaden en uitprinten.

Meelopen
Om mee te lopen hoef je jezelf alleen maar bij ons aan te melden door het inschrijfformulier in te vullen. Kijk alvast op de deelnemerslijst wie er allemaal meelopen en moedig iedereen die je kent aan om ook mee te lopen!