Zo als voor de zomer vakantie afgesproken, willen we in september beginnen met wat langere duurlopen op de zondagmorgen.

Het doel hier van is, om dit najaar bv een halve marathon te gaan lopen, of gewoon omdat je het leuk vindt.

Het uit eindelijke doel is dat we begin december een duurloop kunnen lopen van 23-25 km.

Hierna gaan we inventariseren of we door gaan, met als hoofddoel de Rotterdam marathon, of andere doelen. 

Iedereen is welkom om mee te lopen, ook al heb je nu nog geen enkel doel. 

Er staan twee links van de te lopen route. De ene is 12 km, de 2 de link is 15 km. De route van 12 km is de basis. En voor de langer duurloop, maken we gewoon enkele extra lusjes. Maar als het goed is kom je altijd weer bij elkaar uit.

De eerst kilometers lopen we samen in een tempo van 6-6.20 min de km. De extra lusjes worden wat sneller gelopen 5.25-5.40 per km. De lopers van de 12 km lopen gewoon door in het tempo van 6-6.20 per km, en we komen dan van zelf weer bij elkaar.

Het is natuurlijk helemaal je eigen verantwoordelijkheid , waar je bij mee gaat lopen.

Het is voor mij ook nieuw, deze manier van lopen ,dus  advies, opmerkingen, tips ,alles is welkom.

Voor de opletten lezer , de eerst duurloop is de zondagmorgen na de Kramprun. Dus een goede manier om de spieren even lekker los te lopen na de inspanning van de avond er voor.

Er zijn op dit moment nog geen mee fietsers, maar weet je iemand die dit wel zou willen, altijd welkom ,en de beloning is een heerlijke kop koffie na afloop.

Zondagmorgen 8 sept vertrek 10 uur AVA :

Duurloop 12 kmhttp://www.afstandmeten.nl/index.php?id=2462398 

Duurloop 15 km .http://www.afstandmeten.nl/index.php?id=2462398 

zondag 22 sept ; gezamenlijke duurloop Ellerwick (zie site Geert Wevers)

 

Zondag 29 sept  vertrek 10 uur AVA: 

Duurloop  14 km .http://www.afstandmeten.nl/index.php?id=1778382 

Duurloop 18km.  http://www.afstandmeten.nl/index.php?id=2464934