Op zaterdag 7 september a.s. vindt de 3e editie plaats van de KrampRun. Het hardloopevenement mag zich verheugen in een enorme populariteit, want al ruim een maand voor de wedstrijd moest bijv. de inschrijving voor de Recreanten- en BusinessRun worden gesloten. Het maximale aantal deelnemers van 800 bleek in recordtempo behaald te zijn. De organisatie vindt een groter aantal lopers en loopsters op het huidige parcours niet verantwoord en had vooral ook al aangegeven dat dit de limiet zou zijn.

Intussen is ook de Toprun bij de Heren met 80 atleten volgeboekt en onder de deelnemers zitten klasbakken, die zeker garant zullen staan voor een prachtig stukje absolute topsport. Inschrijving voor de 1 en 2 kilometer is nog mogelijk, maar ook dit is een kwestie van tijd, voordat de limiet is behaald.

Alles wijst er dus op, dat het aantal van 1000 deelnemers bij de verschillende onderdelen van de KrampRun overschreden zal gaan worden en het beloofd op voorhanden een prachtig evenement te worden!

Hoewel de KrampRun in het centrum van Varsseveld wordt afgewerkt, kent de wedstrijd ook een hoog AVA`70-gehalte. In de organisatie hebben 5 leden van AVA`70 zitting, die verder bestaat uit leden van ARGO (Doetinchem), Atletico `73 (Gendringen) en de Stichting Gert-Jan Wassink (Varsseveld).

Het is in feite uniek te noemen, dat 4  Achterhoekse verenigingen samenwerken om een grote wedstrijd te organiseren. 

Tijdens de vorige edities kwamen tientallen leden van AVA`70 in actie bij de verschillende wedstrijdonderdelen en ook dit keer zal dit het geval zijn. Daarnaast kon de organisatie ook telkens een beroep doen op veel vrijwilligers van AVA en de hoop is ook dit jaar weer gevestigd op leden om hun steentje bij te dragen aan het slagen van de Kramprun. 

Waar is de organisatie naar op zoek:

* Mensen, die willen helpen bij het inpakken van de goodybags, die elke deelnemer bij de finish ontvangt. Deze klus vindt plaats op vrijdagavond van 19.00 uur tot 20.30 uur in het Borchuus in Varsseveld,

* Opbouwers van het parcours. Al op zaterdagmorgen rond de klok van 09.00 uur zal worden begonnen met het klaarzetten en gereed maken van het parcours en diverse werkzaamheden.

* Bij de eindstreep wordt een zog. “finishsstraat” ingericht, waar de deelnemers hun chip moeten inleveren, een medaille in ontvangst mogen nemen, evenals aan goodybag. Daarnaast is er een waterpost en een fruittafel. Hierbij zijn verschillende mensen nodig om te assisteren van ongeveer 16.30 uur tot 19.45 uur.

* Na de wedstrijd wordt er direct begonnen met het afbreken van het parcours en het opruimen van de verschillende zaken, als dranghekken, tenten en kramen. 

Kortom er is veel werk aan de winkel, maar de organisatie heeft er alle vertrouwen in, dat zich voldoende vrijwilligers zullen melden om alles naar wens te laten lopen.

AVA`70 heeft op het gebied van het inzetten van vrijwilligers een geweldige reputatie, die geroemd wordt door veel verenigingen in de regio.

Loop je niet mee vanwege een blessure of heb je geen startbewijs weten te bemachtigen, dan kun je er toch bij zijn en eens de sfeer van de andere kant bekijken.

Er wordt voor een hapje en een drankje gezorgd!
Meldt je aan om mee te werken aan de KrampRun:

Dirk ter Maat: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.  
Frank Roos: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.     
 
KrampRun 2013: een sportspektakel voor lopers en door lopers!!!

Hoofdsponsor AVA'70

Zoeken

Achterhoek-Ultra